ضعف وجود خبرنگار حرفه ای درحوزه کتاب در سطح استان، جامعه نویسندگی باید خودش را با مسائل مردم نزدیک سازد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، زهرا بیدمشکی ظهر امروز درجمع خبرنگاران گفت: نبود خبرنگار حرفه ای در حوزه کتاب در بین اصحاب رسانه شاید به تعلل و ضعف ناشران نیز بر می شود که به دلیل دغدغه های بسیاری که دارند فرصتی برای برقراری ارتباط موثر و مفید با جامعه خبری ایجاد نکردند.

ضعف وجود خبرنگار حرفه ای درحوزه کتاب در سطح استان، جامعه نویسندگی باید خودش را با مسائل مردم نزدیک سازد

وی با اشاره به اینکه استفاده از ابزار و امکانات موجود برای بالا بردن سرانه مطالعه در بین مردم اصفهان نخستین و مهمترین اقدامی است که باید صورت بگیرد، افزود: هم اکنون سرانه مطالعه کتاب بسیار پائین است به گونه ای که کشورهای در حال توسعه با دربر داشتن 80 درصد از جمعیت، 20 درصد فراوری کتاب دارد و کشورهای توسعه یافته با 20درصد جمعیت، 80 درصد فراوری کتاب را برعهده دارد.

مسئول و دبیر انجمن فرهنگی ناشران استان اصفهان گفت: فراوری و چاپ کتاب امروز در وضعیتی واقع شده است که بسیاری از نویسندگان و ناشرین از نوشتن و چاپ و انتشار کتاب بی انگیزه و حتی تعدادی از این حرفه بیرون آمدند که با این اقدام تنها به عمق فاجعه فرهنگی می رسیم.

وی گفت: زمانی به آن سطح توسعه کتاب و کتابخوانی می رسیم که به توسعه سیاسی، فرهنگی و درگام بعدی توسعه مالی دست یابیم.

بید مشکی با اشاره به اینکه تقلید از فرهنگ کتاب و کتابخوانی کشورهای پیشرفته در حالی امکانپذیر است که زیرساخت های لازم برای این فرهنگ در سطح کشور پایه ریزی گردد، افزود: در غیر این صورت این تقلید هم به درد نمی خورد و عامل عقب ماندگی بیشتر کشور می گردد.

وی خواهان برقراری ارتباط نزدیک جامعه نویسندگی با مسائل و مسائل مردم شد و اعلام داشت: نویسندگان ما باید مطالب و موضوعاتی را به نگارش در آورند که مخاطب را راضی نگه دارند.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7519

به "ضعف وجود خبرنگار حرفه ای درحوزه کتاب در سطح استان، جامعه نویسندگی باید خودش را با مسائل مردم نزدیک سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضعف وجود خبرنگار حرفه ای درحوزه کتاب در سطح استان، جامعه نویسندگی باید خودش را با مسائل مردم نزدیک سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید