طراح سابق اپل رهبر پروژه سخت افزاری هوش مصنوعی جانی آیو شد

به گزارش بانیما، در اوایل ماه جاری، خبرگزاری بلومبرگ طی گزارشی اظهار داشت که تانگ تان، طراح ارشد آیفون و اپل واچ اپل، در ماه فوریه این شرکت را ترک می نماید. اکنون، جزئیات بیشتری در این زمینه به دست آمده است که نشان می دهد تان قصد پیوستن به شرکت LoveFrom را دارد تا دوباره با جانی آیو همکار گردد.

طراح سابق اپل رهبر پروژه سخت افزاری هوش مصنوعی جانی آیو شد

طبق گزارشی که خبرگزاری بلومبرگ منتشر نموده، تان با جانی آیو در LoveFrom، در کنار سم آلتمن، مدیرعامل سابق شرکت OpenAI همکاری خواهد نمود تا روی یک سخت افزار جدیدی بر پایه هوش مصنوعی کار کند. به همین دلیل، خبرگزاری The Information در ماه سپتامبر گزارش داد که آلتمن و آیو می خواهند دستگاهی بسازند که تجربه کاربری طبیعی تر و ملموس تر برای استفاده از هوش مصنوعی ارائه می دهد.

تان که در حال حاضر به عنوان معاون طراحی محصولات در اپل به فعالیت می پردازد، به عنوان مهندس سخت افزار در شرکت LoveFrom پروژه سخت افزاری هوش مصنوعی مد نظر آلتمن و آیو را رهبری خواهد نمود. تان در طول مدت حضورش در اپل روی طراحی محصولات مختلفی اپل از جمله آیفون، اپل واچ و ایرپاد تأثیرگذار بوده و نقش بسیار قابل ملاحظه ای را در تصمیم گیری های حیاتی درباره بسیاری از محصولات اپل ایفا نموده است.

طی سال های اخیر اپل مدیران زیادی را از دست داده است. به عنوان مثال، پاتریک کافمن، یکی از مهم ترین رهبران طراحی رابط کاربری اپل، این شرکت را ترک کرد. لورا لگروس که مدیریت محصولات سخت افزاری را بر عهده داشت، در سرانجام سال 2022 بازنشسته شد. کمی قبل نیز خبر جدایی استیو هتلینگ، یکی از مدیران شرکت اپل، منتشر شده بود. هتلینگ به عنوان مسئول توسعه فناوری های نوآورانه مورد استفاده در آیفون، آیپد و هدست ویژن پرو، نقش بسیار مهمی در پیشرفت این دستگاه ها ایفا نموده است. وی بعلاوه خالق تاچ آیدی و عملکرد مالتی تاچ نمایشگر آیفون نیز بوده است.

بعلاوه کالین برنز، مدیر سابق طراحی در شرکت Corp که پس از کناره گیری آیو به اپل پیوست، در ژانویه این شرکت را ترک می نماید. او در حال حاضر تیم معماری تعامل اپل را اداره می نماید که مسئول کاوش مفاهیم اولیه سخت افزاری و نرم افزاری است. شوتا آئویاگی، یکی دیگر از اعضای تیم طراحی صنعتی مشهور آیو در اپل نیز از این گروه خارج شده است. البته او به تازگی در شرکت LoveFrom، همکاری جدیدی را با آیو شروع کرد.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 دی 1402 بروزرسانی: 6 دی 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 23288

به "طراح سابق اپل رهبر پروژه سخت افزاری هوش مصنوعی جانی آیو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراح سابق اپل رهبر پروژه سخت افزاری هوش مصنوعی جانی آیو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید