طرز تهیه همبرگر گیاهی

به گزارش وبلاگ انار، این همبرگر از جمله انواع همبرگر با مواد غیر گوشتی هست که یه گزینه مناسب برای گیاهخواران و وگان ها محسوب میشه. این همبرگر گیاهی که از ترکیب سویا، حبوبات و سبزیجات درست شده رو خیلی راحت و سریع می تونین در خانه درست کنین و با استفاده از ادویه مخصوص همبرگر اون رو طعم دار کنین.

طرز تهیه همبرگر گیاهی

به گزارش وبلاگ انار به نقل از ایران کوک،در این مطلب می خوام طرز تهیه همبرگر گیاهی رو بهتون آموزش بدم. همبرگر گیاهی از تنوع زیادی برخورداره و با انواع حبوبات و گیاهان می تونین اون رو درست کنین.

مواد لازم همبرگر گیاهی

سویا200 گرم
تخم مرغ2 عدد
لوبیا100 گرم
پیاز2 عدد
آرد سوخاری1 قاشق غذاخوری
سبزیجات1 پیمانه
نمک، فلفل و سماقبه میزان لازم
زعفرانبه میزان لازم

مواد لازم همبرگر گیاهی

  1. برای درست کردن یک همبرگر گیاهی خانگی سالم و خوشمزه، ابتدا باید لوبیا را از 24 ساعت قبل خیس کنید و در طول این مدت نیز آب آن را چند بار عوض کنید. سپس آن را بپزید. در صورت تمایل می توانید از لوبیا کنسرو شده نیز بهره ببرید. هم چنین، بنابر ذائقه خود، می توانید از لوبیا چیتی، سیاه و یا سفید بهره ببرید.

    پیازها را پوست بکنید و با رنده ریز رنده کنید. سپس به خوبی آب آن ها را بگیرید.

  2. سویا را نیز در مقدار مناسبی آب و یا برای طعم بهتر همبرگر گیاهی، در شیر خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید.
  3. سبزیجات دلخواه خود مانند، جعفری، اسفناج، ریحان یا شوید را خوب بشویید و خشک کنید و سپس ساطوری کنید.
  4. زعفران را نیز دم کنید.
  5. در این مرحله در یک کاسه متوسط پیاز رنده شده، سویا، لوبیای پخته شده، نمک، فلفل و سماق قرمز را کمی با هم مخلوط کنید. سپس به یاری یک چرخ گوشت 2 بار آن ها را با هم چرخ کنید تا خوب خوب با هم مخلوط شوند. (از غذاساز هم میتوانید در این مرحله از تهیه همبرگر گیاهی بهره ببرید)
  6. حالا تخم مرغ ها را دانه دانه به مایه همبرگر گیاهی اضافه کنید و خوب مواد را ورز دهید. بعد از اینکه تخم مرغ اول را اضافه کردید، آنالیز کنید که در صورت لزوم تخم مرغ دوم را هم اضافه کنید. سپس آرد سوخاری یا خرده نان و در صورت لزوم آرد سفید را هم اضافه کنید و ورز دهید تا زمانی که به چسبندگی و انسجام مطلوب برسد.
  7. در این مرحله، سبزیجات دلخواه خود را که شستید و خشک کردید وخیلی ریز خرد کردید را به مایه همبرگر گیاهی اضافه کنید. در آخر زعفران دم نموده را هم اضافه کنید و خوب مواد را با هم ترکیب کنید تا یک دست شوند.
  8. یک ماهیتابه را روی شعله متوسط گاز بگذارید تا خوب گرم گردد. سپس مقدار مناسب روغن داخل ماهیتابه بریزید و اجازه دهید روغن داغ گردد، حالا شعله گاز را ملایم کنید. از مایه همبرگر به اندازه یک گردو یا نارنگی بردارید و کف دست خود آن را به ضخامت یک سانتی متر پهن کنید. سپس در روغن هر طرف آن را برای 3 یا 4 دقیقه سرخ کنید.
منبع: جام جم آنلاین

به "طرز تهیه همبرگر گیاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه همبرگر گیاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید