ظرفیت توسعه روابط ایران و مالزى وجود دارد، توسعه صنعت توریسم و گردشگرى در دستور کار دولت دوازدهم

به گزارش بانیما، سفیر ایران در مالزی با بیان اینکه ظرفیت توسعه روابط ایران و مالزى در بخش های مختلف ازجمله گردشگرى وجود دارد، گفت: توسعه صنعت توریسم و گردشگرى در دستور کار دولت دوازدهم قرار گرفته است.

ظرفیت توسعه روابط ایران و مالزى وجود دارد، توسعه صنعت توریسم و گردشگرى در دستور کار دولت دوازدهم

به گزارش خبرنگاران از مهدی شهر، مرضیه افخم پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار مهدی شهر گفت: کشورهای ایران و مالزی در بخش های مختلفی با یکدیگر در ارتباط هستند و این مهم نیازمند توسعه و تقویت است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت توسعه روابط ایران و مالزی در بخش های مختلفی ازجمله گردشگری وجود دارد بیان نمود: سالانه بسیاری از گردشگران مالزیایی به ایران وارد می شوند و از نقاط مختلف گردشگری این کشور بازدید می کنند.

سفیر ایران در مالزی با تأکید بر اینکه وجه اشتراک ایران و مالزی در مذهب رسمی آنان است بیان کرد: ایران و مالزی دو کشور مسلمان با قوانین اسلامی است و این مهم ظرفیت خوبی را برای جذب گردشگران مالزی به ایران ایجاد می کند.

وی با رقابت های بین المللی در حوزه گردشگری را سبب توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: ظرفیت های طبیعی مناطق گردشگری و وجود کارشناسان متخصص و به روز برای به کارگیری این ظرفیت ها دو فاکتور اساسی برای پیروزی در این رقابت ها است. اقداماتی که در حوزه گردشگری انجام می شود باید مطابق با استانداردهای گردشگری در سراسر دنیا و همواره به روز باشد.

سفیر ایران در مالزی از تعامل و همکاری با استان سمنان برای حضور گردشگران مالزیایی در این استان خبر داد و شرح داد: استان سمنان ظرفیت ها مطلوبی را در حوزه جذب گردشگران خارجی دارد و باید به این مهم توجه ویژه ای داشت.

افخم یادآور شد: نظرسنجی و اجرای طرح های گردشگری با توجه به درخواست ها و سلایق گردشگران خارجی می تواند در این بخش اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت توریسم و گردشگری در دستور کار دولت واقع شده است اضافه نمود: این تعامل می تواند گامی مؤثر در راستای خنثی سازی هجمه های دشمنان این کشور درباره ایران هراسی و نبود امنیت در این کشور بردارد.

به گزارش خبرنگاران، مرضیه افخم همچنین از جاذبه های گردشگرى شهرستان مهدی شهر دیدن کرد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6332

به "ظرفیت توسعه روابط ایران و مالزى وجود دارد، توسعه صنعت توریسم و گردشگرى در دستور کار دولت دوازدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت توسعه روابط ایران و مالزى وجود دارد، توسعه صنعت توریسم و گردشگرى در دستور کار دولت دوازدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید