فروش فوق العاده خودرو؛ آخرین جزئیات قرعه کشی بین هفت میلیون نفر

به گزارش بانیما، قرعه کشی طرح فروش فوق العاده ایران خودرو امروز شنبه 17 خردادماه برگزار گردید و نتایج آن قرار است به وسیله پیامک و همچنین سایت ایران خودرو به نشانی ikco.ir به برنده ها اعلام گردد. بر اساس آمار های مقدماتی حدود هفت میلیون نفر در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا ثبت نام نموده اند که از این تعداد حدود پنج میلیون نفر سراغ محصولات ایران خودرو رفته اند.

فروش فوق العاده خودرو؛ آخرین جزئیات قرعه کشی بین هفت میلیون نفر

به گزارش خبرنگاران، ثبت نام هفت میلیون نفر در حالی رخ داده که ایران خودرو و سایپا در مجموع تنها 25 هزار خودرو را در طرح فروش فوق العاده عرضه می نمایند و این یعنی به طور میانگین شانس برنده شدن هر متقاضی در این قرعه کشی در حدود سه دهم درصد خواهد بود. البته با توجه به متفاوت بودن تعداد ثبت نام نماینده ها و ظرفیت هر خودرو، شانس برنده شدن در هر کدام از آن ها متفاوت است.

حذف 400 هزار نفر از گردونه قرعه کشی

پنج میلیون و 273 هزار نفر در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو پیش ثبت نام نموده بودند که از این تعداد چهار میلیون و 744 هزار نفر ثبت نام خود را با انتخاب خودرو نهایی کردند. البته همه آن ها واجد شرایط شرکت در قرعه کشی فروش فوق العاده نبودند. از این تعداد 39 هزار نفر به خاطر ثبت نام در هر دو طرح فروض فوق العاده ایران خودرو و سایپا کنار گذاشته شدند و 346 هزار نفر هم پلاک فعال داشتند. با این حساب همان اول کار حدود 385 هزار متقاضی از گردونه رقابت برای خرید خودرو حذف شدند و قرعه کشی بین چهار میلیون و 360 هزار نفر برگزار گردید.

شانس یک به 469 برای خرید رانا

آخرین اطلاعات نشان می دهد 325 هزار و 397 نفر برای خرید رانا در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو ثبت نام نموده اند. ایران خودرو برای این طرح 630 خودرو در نظر گرفته و 63 خودرو هم به عنوان رزرو 10 درصدی به این رقم اضافه شده است. با این حساب شانس برنده شدن کسانی که برای خرید خودرو رانا ثبت نام نموده بودند، یک به 469 است. به گزارش خبرنگاران، در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو رانا 75 میلیون و 48 هزار تومان قیمت گذاری شده. آخرین اطلاعات از بازار آزاد نشان می دهد نمایشگاه دار ها این محصول را با قیمت 107 میلیون تومان می فروشند. با این حساب می توان گفت قیمت مصوب کارخانه حدود 32 میلیون ارزان تر از قیمت بازار آزاد است و خریداران 30 درصد کمتر هزینه خواهند کرد.

شانس یک به 542 برای خرید پژو پارس

ثبت نام طرح فروش فوق العاده ایران خودرو با تقاضای دو میلیون و 385 هزار نفر برای خرید پژو پارس TU5 به انتها رسید. این 2.3 میلیون متقاضی صرفا برای خرید چهار هزار خودرو ثبت نام نموده اند و شانسشان برای پیروز در قرعه کشی تنها یک به 542 است. ایران خودرو پژو پارس TU5 را با قیمت مصوب 79 میلیون و 710 هزار تومان می فروشد. باید توجه داشته باشید که این خودرو در بازار آزاد حدود 136 میلیون تومان قیمت دارد و اگر کسی در قرعه کشی طرح فروش فوق العاده پژو پارس برنده گردد، خودرو را حدود 41 درصد کمتر از قیمت بازار می خرد.

شانس یک به 149 برای خرید پژو 206

پژو 206 تیپ 2 در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو حدود یک میلیون و 50 هزار نفر متقاضی داشت. ظرفیت فروش این محصول ایران خودرو شش هزار و 370 خودرو در نظر گرفته شده که با این حساب شانس برنده شدن هر متقاضی در این قرعه کشی یک به 149 بود. بر اساس آخرین اطلاعات از شرایط بازار آزاد، پژو 206 تیپ 2 تا 116 میلیون تومان در این بازار فروخته می گردد. قیمت مصوب در نظر گرفته شده برای پژو 206 تیپ 2 در طرح فروش فوق العاده 71 میلیون و 646 هزار تومان است و اگر بعد از ثبت نام در طرح فروش فوق العاده، برنده قرعه کشی باشید می توانید پژو 206 تیپ 2 را 38 درصد زیر قیمت بازار آزاد تحویل بگیرید.

شانس یک به 136 برای خرید پژو 405 SLX

ثبت نام نمایندگان پژو 405 SLX در طرح فروق فوق العاده ایران خودرو، بیشترین شانس را برای پیروزی داشتند. هر چند آن ها هم هرکدام باید با 136 نفر رقابت می کردند تا برنده پژو 405 SLX شوند. در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو حدود 600 هزار نفر برای خرید این محصول ثبت نام کردند که در نهایت چهار هزار نفر آن ها برنده قرعه کشی شدند. آخرین اطلاعات از بازار آزاد نشان می دهد قیمت پژو 405 SLX حدود 120 میلیون تومان است که نشان از اختلاف 52 میلیونی بازار و کارخانه دارد. کسانی که در قرعه کشی طرح فروش فوق العاده برنده شوند، پژو 405 SLX را 43 درصد زیر قیمت بازار می خرند.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: فرارو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10094

به "فروش فوق العاده خودرو؛ آخرین جزئیات قرعه کشی بین هفت میلیون نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش فوق العاده خودرو؛ آخرین جزئیات قرعه کشی بین هفت میلیون نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید