فیش حج را چگونه بفروشیم؟

به گزارش بانیما، کامران اکبری ـ مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت ـ با اشاره به راه اندازی سامانه واگذاری اولویت تشرف به حج تمتع، هشدار داد: متقاضیان مراقب افراد سودجو باشند.

فیش حج را چگونه بفروشیم؟

او درباره سامانه نقل و انتقال قبوض ودیعه گذاری حج، شرح داد: براساس مندرجات درج شده در قبوض ودیعه گذاری و اختیارات و ضوابطی که سازمان حج و زیارت فراهم آورده، شخص ودیعه گذار می تواند با رعایت شرایط معین شده، قبض خود را برای یک بار واگذار کند.

وی اضافه کرد: در راستای ارائه خدمت به متقاضیان و سهولت کار آنها اعم از واگذار نماینده قبوض یا دریافت نماینده، سامانه ای از سوی سازمان حج و زیارت به نشانی tasharof.haj.ir طراحی و اجرا شده است که در این بستر خدمات مناسبی به متقاضیان ارائه می نماید.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: متقاضیان با ورود به این سامانه می توانند درخواست خود را در هر استان یا شهرستانی که ودیعه گذاری نموده اند و سکونت دارند ثبت نمایند و سپس با انتخاب کارگزارانی که دارای مجوز از سازمان حج و زیارت هستند، مبادرت به نقل و انتقال اولویت قبوض ودیعه گذاری نمایند.

او متذکر شد: واگذارنمایندگان و همچنین دریافت نمایندگان قبوض ودیعه گذاری حج فروشندگان و خریداران اسناد باید اقدامات خود را به وسیله سامانه مذکور و تحت نظر دفاتر کارگزاری معین شده انجام دهند و به سایت ها و افراد سودجویی که در این راستا به تبلیغ می پردازند، مراجعه ننمایند.

اکبری با بیان اینکه این سامانه نقش موثری در کوتاه کردن دست واسطه ها و سودجویان و هزینه های اضافی ناشی از آن دارد، اضافه کرد: ودیعه گذاران می توانند از این بستر با ارتباط مستقیمی که با انتقال گیرندگان قبض ایجاد می گردد، اولویت تشرف خود را به افراد واجد شرایط واگذار نموده و از ثواب حجی که فرد به این واسطه مشرف می گردد، بهره مند گردد و نایب الزیاره آنها باشد.

وی تاکید نمود: هیچ یک از مراکز، افراد و سامانه هایی که در حوزه بحث خرید و فروش قبوض ودیعه گذاری حج و عمره تبلیغات وسیعی را در کشور راه اندازی و راهنمایی نموده اند مورد تایید سازمان حج و زیارت نیستند. اینگونه اقدامات در فرایند جاری امور اخلال ایجاد نموده، روال مقررِ اینگونه واگذاری ها را دچار وقفه نموده، واسطه گری رخ داده و هزینه هایی به طرفین تحمیل شده است، بنابراین به متقاضیان تاکید می گردد که امور واگذاری و تهیه قبض خود را مستقیماً به وسیله سامانه مذکور دنبال نموده و مطلقاً این کار را به وسیله افراد و مراکز واسطه گر دنبال ننمایند.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت درباره واگذاری کارت های اولویت های عمره نیز گفت: در مورد کارت های اولویت های عمره نیز کسانی که تمایل به تهیه و یا واگذاری آن را دارند، باید صرفاً به وسیله دفاتر زیارتی مجاز در سطح استان یا شهرستان محل سکونت خود اقدام و پیگیری نمایند.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13924

به "فیش حج را چگونه بفروشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیش حج را چگونه بفروشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید