فیلم ، کاوشگر ژاپنی روی سیارک فرود می آید

به گزارش بانیما، سازمان فضایی ژاپن فیلمی از دومین فرود کاوشگر فضایی هایابوسا 2 را در 20 تیر روی سیارک ریوگو منتشر نموده است.

فیلم ، کاوشگر ژاپنی روی سیارک فرود می آید

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

ویدئوی فرود هایابوسا 2 به صورت انیمیشنی از تصاویر ثابتی که با یک دوربین کوچک روی سفینه با فاصله 0.5 و 5 ثانیه گرفته شده اند، ساخته شده است که نمایی سریع شده از فرود سفینه را نشان می دهد. در این فیلم دوربین فرود کاوشگر روی سیارک از ارتفاع 8.5 متری و بعد بالا پریدن آن تا 150 متری پیش از استقرار نهایی را ضبط نموده است.

کل این عملیات کمتر از 10 دقیقه طول کشید.

کاوشگر پس از استقرار یک گلوله فلزی به سطح سیارک شلیک کرد تا به هم زدن سطح آن بتواند نمونه های عمقی تر از آن بردارد. نمونه های برداشته شده در محفظه مخصوص روی سفینه ذخیره شدند تا به زمین بازگردانده گردد.

هایابوسا 2 در ماه دسامبر سیارک را ترک می نماید و محفظه حاوی نمونه ها را هنگام عبور از کنار کره زمین در دسامبر 2020 به روی آن پرتاب می نماید و بعد راهش را برای رسیدن به یک سیارک جدید ادامه می دهد.

هایاباوسا 2 در سال 2014 به فضا پرتاب شد و بیش از یکسال پیش در اواخر ماه ژوئن به سیارک ریوگو رسید. کاوشگر در ماه سپتامبر گذشته یک جفت روبات کوچک را برای کاوش سیارک روی آن انداخت. بعد در ماه فوریه اولین فرود روی آن را برای نمونه برداری سطحی انجام داد.

  • کاوشگر ژاپنی پس از 3.5 سال سفر فضایی به سیارک ریوگو رسید
  • سفینه ژاپنی روی سیارک ریوگو فرود آمد

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3934

به "فیلم ، کاوشگر ژاپنی روی سیارک فرود می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، کاوشگر ژاپنی روی سیارک فرود می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید