قدیمی ترین ردپای انسان در آمریکا، اولین انسان چه زمانی به قاره تازه رسید؟، عکس

به گزارش بانیما، دیجیاتو نوشت: زمان و نحوه مستقرشدن اولین انسان ها در قاره آمریکا از زمان های قدیم موضوع بحث وجدل دانشمندان بوده است. در قرن بیستم، باستان شناسان باور داشتند که انسان ها زودتر از 14 هزار سال پیش به آمریکای شمالی نرسیده اند. اما حالا در تحقیقات جدیدی گفته شده است که انسان ها حدود 23 هزار سال قبل، یعنی حدود 7 هزار سال زودتر به قاره آمریکا پا گذاشته اند.

قدیمی ترین ردپای انسان در آمریکا، اولین انسان چه زمانی به قاره تازه رسید؟، عکس

کارشناسان قرن بیستم تصور می کردند که حضور انسان ها در قاره آمریکا با تشکیل یک گذرگاه بدون یخ بین دو صفحه یخی بزرگ که کانادای کنونی و شمال ایالات متحده را شامل می شود، مصادف بوده است. براساس این ایده، گذرگاه مذکور که در اثر ذوب شدن یخ ها در انتها آخرین عصر یخبندان ایجاد شده، به انسان اجازه داده تا از آلاسکا به قلب آمریکای شمالی برود. بااین حال، به مرورزمان این ایده از بین رفت. در دهه های اخیر گفته شده که اولین شواهد از حضور انسان ها در قاره آمریکا مربوط به 14 هزار تا 16 هزار سال پیش بوده است.

  • این سفینه بیگانگان فضایی است؟ / مشاهده جسمی عجیب و مرموز در نزدیکی زمین/ عکس

  • برف انبوهی که در مریخ به زمین نشسته / عکس

ردپا گروهی از افراد در سنین مختلف

در سپتامبر 2021، مقاله ای به وسیله مجله Science منتشر شد که در آن قدمت نشانه های فسیلی کشف شده از انسان ها در نیومکزیکو به حدود 23 هزار سال پیش و دوران اوج آخرین عصر یخبندان نسبت داده شده بود. این مطالعه نو، اطلاعات ارائه شده در آن مقاله را تأیید می نماید و گفته شده است که قدمت ردپای باستانی در پارک ملی وایت سندز نیومکزیکو به حدود 23 هزار سال پیش برمی شود و آن را به قدیمی ترین نشانه های بشر در قاره آمریکای تبدیل می نماید.

  • عامل اصلی انقراض دایناسورها پیدا شد

  • گران ترین وانت بازار ایران/ پیکاپ جان سختی که خودروی لوکس شد/ عکس

بعلاوه این تحقیق نو، شواهد بیشتری را ارائه می نماید که انسان های پیشین در اوج آخرین عصر یخبندان در دنیای نو حضور داشته اند؛ زمانی که یخچال های طبیعی احتمالاً حدود یک چهارم مساحت زمین را پوشانده بودند.

ردپای انسان در محل مطالعه

ردپاهای پارک ملی وایت سندز اولین بار سال 2009 در کنار ساحل یک دریاچه ماقبل تاریخ کشف شد. تا نوامبر سال 2021، مجموعاً 61 اثر انسانی و بعلاوه شواهدی از ماموت ها، دایرولف ها و شیرهای آمریکایی پیدا شد. در مطالعه مربوط به سال 2021 که اکنون یافته های آن تأیید شده است، براساس روش تاریخ گذاری رادیوکربن که سازوکاری برای مشخص قدمت موجودات مصرف کننده کربن است، دانشمندان قدمت دانه های گیاهی آبزی را که در این ردپاها آمیخته شده بودند، به دست آوردند و تخمین زدند که این آثار کشف شده مربوط به 23 هزار تا 21 هزار سال پیش است.

تاریخ گذاری رادیوکربن براین اساس است که ایزوتوپ های کربن در ارگانیسم هایی که در 50 هزار سال گذشته مرده اند، چگونه دچار واپاشی رادیواکتیو می شوند. درواقع با این روش می توان هر نوع ماده آلی را تاریخ گذاری کرد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 مهر 1402 بروزرسانی: 17 مهر 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 23218

به "قدیمی ترین ردپای انسان در آمریکا، اولین انسان چه زمانی به قاره تازه رسید؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین ردپای انسان در آمریکا، اولین انسان چه زمانی به قاره تازه رسید؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید