قرارگیری سنسور اثر انگشت درون صفحه نمایش در آیفون 2021

به گزارش بانیما، Vivo اولین کمپانی بود که سنسورهای اثر انگشت را درون صفحه نمایش قرار داد و حالا نوبت به اپل رسیده است.

قرارگیری سنسور اثر انگشت درون صفحه نمایش در آیفون 2021

کمپانی اپل میخواهد تا در آیفون های مدل 2021 خود، سنسور اثر انگشت(Touch ID) را درون صفحه نمایش قرار دهد. به گفته تحلیلگر محصولات اپل Ming-Chi Kuo این تکنولوژی با استفاده از هر دو قابلیت شناسایی چهره(Face ID) و اثرانگشت به محافظت از گوشی یاری می نماید.

استفاده از سنسورهای درون صفحه نمایش برای مدتی است که مطرح شده است و اولین بار سال گذشته در گوشی Vivo X20 Plus UD دیده شد. به نظر میرسد کمپانی اپل از سال 2017 بر روی این تکنولوژی کار نموده است٬ اما تاکنون تمایلی به ترکیب این دو ویژگی یعنی Face ID و Touch ID نداشته. بعضی از محدودیت های استفاده از این تکنولوژی مانند مصرف بیش از حد باتری، محدوده کوچک سنسور و فراوری سخت آنها باعث شده تا استفاده از آن در گوشی های اپل به تعویق بیفتد. Kou ادعا می نماید بسیاری از این مسائل با استفاده از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک تا سال 2021 برطرف خواهد شد.

Kou همچنین پیشنهاد استفاده از تکنولوژی حسگرهای امنیتی را برای Apple Watch داده است زیرا این ساعت در حال حاضر به هیچ سیستم محافظتی بیومتریک مجهز نیست و تنها به پین کد متکی است.

ترکیب کردن سیستم های Touch ID و Face ID ایده جالب و همینطور بسیار موثر برای جلوگیری از نفوذ هکرها است، زیرا آنها باید برای دسترسی به گوشی از هر دو سد تشخیص چهره و اثرانگشت بگذرند. پس از آنکه اولین بار تکنولوژی حسگر اثرانگشت وارد بازار شد در ظرف 24 ساعت هکرها توانستند آن را هک و از آن عبور نمایند. اما ترکیب کردن آن با یک سیستم بیومتریک دیگر می تواند هک کردن آن را بسیار دشوارتر سازد.

theverge

2121

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4500

به "قرارگیری سنسور اثر انگشت درون صفحه نمایش در آیفون 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارگیری سنسور اثر انگشت درون صفحه نمایش در آیفون 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید