مرفاوی: نگرانم، حرمت ها دراستقلال از بین رفته

به گزارش بانیما، صمد مرفاوی به داستان تکراری بی برنامگی باشگاه در جابجایی پیش فصل اشاره نموده. ماجرایی که از نگاه او بسیار مخاطره آمیز است. او از اینکه می بیند حرمت ها نیز در باشگاه شکسته نگران است.

مرفاوی: نگرانم، حرمت ها دراستقلال از بین رفته

چرا نیم فصل با بازیکنان تمدید نکردید؟ چرا رحمتی و منتظری رفتند؟

حمیدرضا عرب،صمد مرفاوی از اتفاقاتی که درنقل وانتقالات استقلال رخ می دهد به شدت انتقاد دارد و بر این باور است که هر فصل در استقلال این وقایع تکرار می گردد. مرفاوی به فصول قبل اشاره می نماید که رفت و آمد های بسیاری درنقل وانتقالات به وجود آمد که نتیجه اش شد از دست رفتن امتیاز بازی های نیم فصل اول. حالا استقلال در آستانه آغاز تمرینات لیگ نوزدهم با موجی از خروجی ها و ورودی ها روبرو است که از دیدگاه پیشکسوت باشگاه استقلال بسیار مخاطره آمیز است. مدیران استقلال از نگاه صمد مرفاوی مقصر اصلی این ماجرا محسوب می شوند. او این نظریه را که وزارت ورزش مسئولیت این شرایط را به عهده دارد را هم باطل می داند. مرفاوی بار دیگر بی پرده جوابگوی سوالات تازه ما درباره نقل وانتقالات استقلال است.

***

استقلال در روزهای اخیر چند مهره با تجربه اش را از دست داده و در مقابل هنوز به طور رسمی با بازیکنی قرارداد منعقد ننموده است.

هرفصل این اتفاقات در استقلال رخ می دهد و من نمی دانم علتش چیست. تمام این مسائل در یک مشکل خلاصه می گردد. مشکل این است که استقلال ضعف عمیقی در مدیریت دارد.

مدیران استقلال در سال های اخیر عملکرد درخشانی نداشته اند وبا وجود اینکه کاملا از سوی وزارت ورزش حمایت اقتصادی داشتند اما رفت و آمد های بسیار به استقلال لطمه های زیادی وارد ساخته است.

هرمدیری به استقلال آمد یکسری بازیکن را اخراج کرد و به جایش تعدادی بازیکن جدید به خدمت گرفت. هرکسی آمده فقط زمان خودش را دید و به قرارداد بلند مدت توجهی نکرد. شما بروید قراردادهایی که در این مدت بسته شده را نگاه کنید. تعدادش خیلی زیاد است. اصلا آینده نگری در استقلال دیده نمی گردد ومدیران نوک بینی خودشان را می بینند. این شرایط در شان باشگاه استقلال نیست.

نقش بازیکنان هم در عقد قرارداد های کوتاه مدت خیلی پر رنگ است.

بازیکن وقتی کوتاهی مدیران را می بیند هنگام عقد قرارداد خودش را دست بالا می گیرد و باشگاه را تحت فشار قرار می دهد تا دستمزدش را افزایش دهد. بازیکنی که 500 میلیون هم نمی ارزد آن قدر ناز می نماید که باشگاه درنهایت مجبور می گردد برایش 2 میلیارد هزینه کند. البته این عدد ها دیگر در فوتبال ساده و پیش پا افتاده شده و شما می بینید که اخیرا چه رقم هایی را از استقلال طلب نموده اند.

شاید اگر باشگاه قدری زودتر با بازیکنان مورد نظرش قرارداد می بست گرفتار این ماجرا نمی شد.

زمانش نیم فصل لیگ هجدهم بود که از دست رفت. آن زمان باید بازیکنان را به باشگاه می آوردند و با آن ها توافق می کردند نه اینکه در نقل وانتقالات تازه به فکر تمدید قرارداد بیفتند. این چه وضعی است؟ چرا باشگاه دور نگری ندارد؟ بازیکن الان به سختی قرارداد امضاء می نماید. کار بسیار وقت گیری هم هست و حوصله همه را سر می برد.

فکر می کنید استقلال بتواند جای خالی بازیکنانی نظیر رحمتی، منتظری و خیلی های دیگر که جدا شدند را پر کند؟

خیلی سخت است. رحمتی و منتظری بعد از سال ها کوشش و زحمت به این شرایط رسیدند و باشگاه باید برای زمانی که آن ها از تیم جدا می شوند برنامه داشت تا دچار سردرگمی نمی شد. نه فقط این دو بازیکن بلکه پر کردن جای خالی دیگران که از تیم رفته اند هم سخت است. به غیر از این ها شما اگر بهترین بازیکنان را هم به جای رفته ها به خدمت بگیرید باید هفته ها زمان صرف کنید تا آن ها با تیم هماهنگ شوند. از همین الان استقلال در هماهنگی فنی خیلی عقب افتاده و من نمی دانم چه طور می خواهند اوضاع را مدیریت نمایند. البته این تغییرات در سال های اخیر همواره وجود داشته و من نمی دانم که چرا مدیران استقلال هر سال این تعداد رفت و آمد در تیم ایجاد می نمایند. آیا آن ها فکر هماهنگی تیم نیستند؟

در عین حال تنش هایی هم میان بعضی مسئولان باشگاه با بازیکنان ایجاد شده است. اخیرا علی خطیر مصاحبه تندی علیه حسینی و غفوری انجام داد.

حرمت ها در باشگاه استقلال از بین رفته است. متاسفم که این حرف را می زنم. اما واقعیت دارد. شما ببینید آیا در این فضا که بی احترامی میان بازیکن و مسئول موج می زند آیا می توان به آینده امیدی داشت؟ تا وقتی این بی احترامی ها باشد تنش هم هست. من یک سوال از شما دارم. وسط فصل چند بازیکن از استقلال کنار گذاشته شد؟

اگر اشتباه نکنم همام و منشاء.

بله اما در مقطعی هم فرشید باقری اخراج شده بود. سوال من این است که چرا در میانه های فصل این بازیکنان کنار گذاشته شدند؟ مگر آن ها با استقلال قرارداد نداشتند؟ خب، این ها نشان دهنده اوضاع نا مطلوب درونی باشگاه استقلال است. استقلال به نوعی انضباط درونی اش را از دست داده که این مسئله مختص به وقایع اخیر نیست و شما اگر تاریخ را ورق بزنید می بیند که در میانه های لیگ نیز این شرایط کاملا وجود داشت و بعضی تصمیم ها به تیم لطمه زد.

با توجه به شرایطی که به وجود آمده و استقلال تعدادی از بازیکنانش را از دست داده و تنش هایی که میان بعضی اعضاء هست آیا امیدی به آینده دارید؟

من که همواره به امید زنده ام و برای تیم محبوبم بد نمی خواهم و امیدوارم شرایط هر روز بهتر گردد اما چرا هر زمان که نقل وانتقالات آغاز می گردد استقلال وارد هرچ و مرج و سردرگمی می گردد؟ یک عده که باید بمانند وباشگاه باید با آن ها تمدید کند، می روند و یک عده که شایستگی کافی برای پوشیدن پیراهن استقلال ندارند می آیند؟ تیم بزرگ احتیاج به این همه تغییرات ندارد. باید شاکله اصلی تیم حفظ می شد که حالا تعدادی از بازیکنان با تجربه و حتی جوان و بعضی خارجی ها رفته اند که پر کردن جای خالی آن ها بسیار سخت است. من نمی دانم بودجه این همه رفت و آمد چه طور تامین می گردد و آیا تصمیم گیران باشگاه توانایی بر آورده کردن این حجم از انتظارات را دارند؟

خبر استعفای رئیس هیات مدیره استقلال هم در خلال این همه حاشیه بسیار عجیب بود.

این ها نشان دهنده مسائل مدیریتی درباشگاه استقلال است و باشگاهی که مشکل مدیریتی داشته باشد قطعا در طول فصل با بحران های بیشتری روبرو می گردد.

بعضی از طرفداران استقلال وزیر ورزش را مسئول این وقایع مدیریتی می دانند.

ببینید وزیر گناهی ندارد. او شخصی را به عنوان مدیر انتخاب می نماید و به آن شخص اختیار تام می دهد. صفر تا صد باشگاه در دست مدیران آن است. حالا ممکن است جایی وزیر توصیه هایی داشته باشد اما کار دست مدیران است و این طور نیست که همه چیز به آن ها ربط داشته باشد. من این حرف ها را قبول ندارم. مدیر خودش باید مدیریت و جنم کاری داشته باشد و بتواند اوضاع را مدیریت کند.

10

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3399

به "مرفاوی: نگرانم، حرمت ها دراستقلال از بین رفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرفاوی: نگرانم، حرمت ها دراستقلال از بین رفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید