مزایا و معایب برگزاری رویدادهای مجازی از دید ناشران و کتابفروشان

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشرزویکلی - انجمن کتابفروشان مستقل میدوِست و انجمن کتابفروشان مستقل گریت لِیکز در تاریخ 8 سپتامبر میزگرد مشترکی با موضوع رویدادهای مجازی از زاویه دید ناشران برگزار کردند که این روزها ذهن بسیاری از افراد این صنعت را به خود مشغول نموده است. این برنامه با حضور نماینده هایی از انتشاراتی های عظیم ازجمله هارپرکالینز و پنگوئن برگزار گردید. نزدیک به 60 کتابفروش نیز در این برنامه حضور داشتند؛ با بحث هایی پیرامون فرصت های همکاری و امنیت و تدارکات میزبانی رویدادهای مجازی که نه فقط بینندگان بلکه خریداران را به خود جلب کند.

مزایا و معایب برگزاری رویدادهای مجازی از دید ناشران و کتابفروشان

نمایندگان فروش سه انتشارات در این نشست اتفاق نظر داشتند که رویدادهای مجازی در جلب مخاطب بیشتر و فراتر از مکان فیزیکی کتابفروشی موثرند. از سوی دیگر رویدادهای مجازی با توجه به احتیاج هر رویداد از تور کتاب یک نویسنده خاص گرفته تا ارائه برنامه ای که بینندگان را درگیر خود نگه دارد متفاوت است. الکس کِلهر ناگورسکی، مدیر تبلیغاتی گفت: تشخیص یک رویداد مجازی از دیگری بسیار مشکل است. در حالی که رانی کوتیس از انتشارات هارپرکالینز به این نکته اشاره نمود که حالا مخاطبان چیزی بیشتر از قالب سنتی که در آن نویسنده ارائه کوتاهی انجام داده، به سوالات پاسخ می دهد و کتاب ها را امضا می نماید طلب می نمایند. کوتیس همچنین به فروشندگان یادآوری کرد که مهم است برای بازدیدنمایندگان معین کنید کتاب برای فروش است.

همچنین برای رویدادهای مجازی بلیطی در مقابل رویدادهای غیربلیطی، نمایندگان ناشران و کتابفروشان موافق بودند که ایستگاه های تور باید یکپارچه و منسجم باشد: همه رویدادهای مجازی برای یک نویسنده پرفروش باید بلیطی باشد و یا همگی غیربلیطی. مت فلورس از انتشارات پنگوئن رندوم هاوس گفت: اگر یک تور بلیطی باشد باید تمام آن را شامل گردد. کوتیس اضافه نمود عادلانه نیست که ایکس عدد رویداد بلیطی داشته باشیم، بعد آن را با رویداهای بدون بلیط ادامه دهیم. همه چیز باید تا حد ممکن منصفانه باشد. فلورس تصدیق کرد که ناشران و کتابفروشی ها باید از رویدادهای مجازی، حتا از نام های عظیم، انتظارات واقع بینانه داشته باشند و گفت: انتظار نداریم در این رویدادها فروشی مشابه رویدادهای حضوری با همان نویسنده داشته باشیم.

کریستن سندستروم، مدیر کتابفروشی اپاستل آیلندز در بِیفیلد اشاره نمود در طول رویدادهای مجازی همواره فروش اتفاق نمی افتد. او گفت اخیرا وقتی فروشگاه شان میزبان پیتر گی برای صحبت درباره رمانش شمالی ترین بود، در طول رویداد هیچ فروشی اتفاق نیفتاد، اما قبل و بعد از آن شاهد فروش سنگینی بودند. او گفت: در فروشگاه ما او از پرفروش ترین هاست. فلورس در پاسخ از کتابفروشان خواست تا چنین اطلاعاتی را با ناشران به اشتراک بگذارند.

نمایندگان ناشران و کتابفروشی ها موافق بودند که اشانتیون یا هدایای کوچک مشوق خوبی برای سرعت بخشیدن به فروش در طول وقایع مجازی است. کوتیس اشاره نمود مشتریانی که در رویداد مجازی برای آخرین کتاب نوشته شده توسط زوج نویسنده ایلونا اندروز شرکت کردند یک لینک داستان کوتاه اختصاصی از این زن و شوهر دریافت کردند. او همچنین اشاره نمود که بعضی از نویسندگان هارپرکالینز کتاب های خود را امضا نموده و نکاتی در آن نوشتند که به طور انحصاری در اختیار مشتریانی قرار می گیرد که در رویداد مجازی شرکت نموده باشند.

کِلهر ناگورسکی گفت ناشران در نظر دارند به جای رویدادهای تک نفره، گروهی از نویسندگان را برای اجرای رویداد دعوت نمایند تا مخاطب بیشتری جمع گردد.

فلورس اشاره نمود وقتی درباره مکان قرارگیری نویسنده در تور مجازی تصمیم گیری می گردد به این معنی است که با رویدادهای مجازی شبیه رویدادهای فیزیکی رفتار می گردد. او گفت: رویدادهای مجازی بسیار شبیه رویدادهای حضوری است. که در آن ناشران تجربه های پیشین میزبانی خود را در نظر می گیرند و این سوالات را از کتابفروش می پرسند: از چه پلتفرمی استفاده می کنید؟ چگونه بازاریابی می کنید؟ چگونه امنیت را برقرار می کنید؟

کِلهر ناگورسکی گفت وقتی کتابفروشان برای رویدادهای مجازی به ناشران پیشنهاداتی ارائه می دهند می توانند شرکای مکالمه مناسب را نیز پیشنهاد دهند که لزوما نباید نویسنده دیگری باشد. ناشران همچنین در نظر دارند به جای برگزاری رویدادهای تک نفره، گروه های نویسندگان را به تورهای مجازی بفرستند تا مخاطبان بیشتری ایجاد گردد.

کوتیس گفت اگر یک کتابفروشی کارکنان کافی یا بستر مناسب برای میزبانی یک رویداد مجازی امن را نداشته باشد ما یاری خواهیم کرد تا مطمئن شوید امن ترین رویداد ممکن را برگزار نموده اید. اما مطمئن شوید که این رویداد کتابفروشی تان باشد، نه رویداد انتشارات. تمامی شرکت نمایندگان در این نشست موافق بودند که لینک ها و هرگونه ارتباط دیگری با مخاطب باید به وسیله فروشگاه انجام گردد و نه ناشر، تا حریم خصوصی مشتری حفظ و از سردرگمی جلوگیری گردد.

شرکت نمایندگان در جلسه بر اهمیت امنیت نویسنده در طول رویداد مجازی تاکید داشتند و کِلهمر ناگورسکی خاطرنشان کرد کرودکست (Crowdcast) را به زوم (Zoom) ترجیح می دهد زیرا به نظر امن تر می آید. در این میان فلورس اشاره نمود استفاده از ایونت برایت (Eventbrite) برای ثبت مخاطب لایه امنیتی مضاعفی برای رویدادهای مجازی فراهم می نماید.

وقتی صحبت از این دنیای جدید و میزبانی رویدادهای مجازی به میان می آید، ناشران تاکید دارند که ارتباط میان کتابفروشی و ناشر عامل مهمی است. فلورس پیشنهاد داد که با ما و تبلیغ نماینده تا سرانجام رویداد در ارتباط باشید. و کِلهر ناگورسکی اضافه نمود ناشر و کتابفروش در یک طرف ماجرا هستند، به ویژه در بازاریابی رویدادها. نویسندگان نیز در استراتژی بازاریابی سهیم اند و موظف هستند پیش از برگزاری رویداد مجازی آن را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود تبلیغ نمایند.

باوجود اشکلات فنی و تمامی تدارکات پیرامون رویدادهای مجازی، کوتیس جلسه را با این جمع بندی به سرانجام رساند که مزایای رویدادهای مجازی بسیار بیشتر از معایب آن است و رویدادهای مجازی از این پس همواره بخشی از تورها خواهند بود.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11903

به "مزایا و معایب برگزاری رویدادهای مجازی از دید ناشران و کتابفروشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و معایب برگزاری رویدادهای مجازی از دید ناشران و کتابفروشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید