مسکو: نمی توانیم تهدیدات موشکی آمریکا را نادیده بگیریم

به گزارش بانیما، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای گفته که این کشور نمی تواند تهدیدات موشکی آمریکا را نادیده بگیرد.

مسکو: نمی توانیم تهدیدات موشکی آمریکا را نادیده بگیریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه بیان نمود که استقرار موشکهای سطح به سطح کوتاه و میان برد آمریکا در نقاط مختلف دنیا، اقدامی تحریک کننده است.

به نوشته خبرگزاری روسی تاس وزارت خارجه روسیه طی بیانیه ای به مناسبت خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد بیان نمود: واضح است که استقرار موشکهای سطح به سطح برد کوتاه و متوسط آمریکا در دنیا به طور جدی به امنیت منطقه و دنیا لطمه میزند و مرحله خطرناک جدیدی از رقابت تسلیحاتی را بر می انگیزد. روسیه نمیتواند ظهور تهدیدهای موشکی بیشتر علیه سرزمین خود که از اهمیت راهبردی برای این کشور برخوردار است را نادیده بگیرد.

وزارت خارجه روسیه اضافه نمود: تنها گام موجه و معقول و منطقی که در پیش رو داریم این است که با هم به دنبال دستیابی به توافق قابل قبول به وسیله سیاسی و دیپلماتیک باشیم. روسیه برای بازگرداندن اعتماد و تقویت امنیت بین المللی و ثبات راهبردی آماده است. ما امیدواریم که از طرف ایالات متحده نیز علاقه و احساس مسئولیت مشابهی وجود داشته باشد.

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، آمریکا و روسیه را از تملک، فراوری یا پرتاب آزمایشی موشک های زمین پایه میان برد (1000 - 5000 کیلومتر) و کوتاه بردتر (100-500 کیلومتر) منع می کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه بعد از ماه ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش نیز در پیغامی در توئیتر به خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از پیمان های دوجانبه و بین المللی اشاره نمود.

وی در این پیغام توئیتری در پاسخ به ادعای آمریکایی ها درباره عدم پایبندی روسیه به توافق های کنترل تسلیحاتی نوشت: در خصوص اختلافات درباره اجرای توافقنامه های کنترل تسلیحات، ما آماده حل آنها به وسیله مذاکره هستیم. (جزئیات بیشتر)

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11155

به "مسکو: نمی توانیم تهدیدات موشکی آمریکا را نادیده بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: نمی توانیم تهدیدات موشکی آمریکا را نادیده بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید