مشکل خشکه کاری برنج در گلستان حل شد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، مختار مهاجر عصر پنج شنبه در دهمین جلسه شورای اداری شهرستان علی آبادکتول اظهار کرد: ضریب میکانیزاسیون گلستان پیش از پیروزی انقلاب هشت دهم درصد به ازای هر هکتار بود که بعد از انقلاب با یک رشد 6 تا هفت برابری به 3.8 درصد رسید.

مشکل خشکه کاری برنج در گلستان حل شد

وی اضافه نمود: با انجام دو تا سه کشت در سال و تنوع زراعی قدرت عملیات و بهره وری را با میکانیزاسیون در استان بالا برده ایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: تا پیش از پیروزی انقلاب 18 هزار تن برنج کاری در نسق های گلستان انجام می شد که این رقم هم اکنون به 71 هزار تن رسیده است.

وی با بیان این که سال گذشته 400 تن شلتوک برنج به ارزش دو زار و 200 میلیون تومان در گلستان فراوری شد، اضافه نمود: با وجود ممنوعیت کشت شالی و محدودیت منابع آبی نمی توانیم سطح کشت را افزایش دهیم اما با برخورد علمی کوشش نموده ایم در بخش کشاورزی توسعه داشته باشیم.

مهاجر توضیح داد: کوشش کردیم با بهره از منابع آبی و پتانسیل های موجود در استان خشکه کاری شالی در استان را افزایش دهیم.

وی گفت: تحقیقات خشکه کاری برنج در گلستان به سرانجام رسیده و در مرحله اجراست و در شهرهای گنبدکاووس، علی آباد، کردکوی و گرگان قابلیت انجام خشکه کاری برنج وجود دارد.

مهاجر اظهار داشت: با توجه به امنیت غذایی مهم برنج، نمی توانیم کشت آن را حذف کنیم از اینرو با امضاء استاندار گلستان درخواست برداشتن ممنوعیت کشت شالی و بازنگری در آن را خواهان شده ایم.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1494

به "مشکل خشکه کاری برنج در گلستان حل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل خشکه کاری برنج در گلستان حل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید