مطالبات صنفی دانشجویان نباید ابزار سیاسی بعضی از اعضای شورای صنفی گردد

به گزارش بانیما، دبیر کل شورای صنفی مناطق 8 و 9 کشور گفت: ما از همه دانشجویان و شورا های صنفی دانشجویان می خواهیم که مطالبات را صنفی نگه دارند و نگذارند ابزار سیاسی بعضی از اعضا گردد.

مطالبات صنفی دانشجویان نباید ابزار سیاسی بعضی از اعضای شورای صنفی گردد

سید محمد حسینی، دبیر کل شورای صنفی مناطق 8 و 9 کشور در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: شورای صنفی دانشجویان دانشگاه ها با این هدف به فعالیت می پردازند که مسائل دانشجویان در دانشگاه را پیگیری و تا حد امکان برطرف کند. اما متاسفانه بنده از زمانی که وارد این مجموعه شدم گروه دیگری را مشاهده کردم که نه تنها هدف آن ها برطرف مشکل دانشجو نبوده؛ بلکه به دنبال این هستند که مسائل دانشجو را پلی برای رسیدن به خواسته های آن ها نمایند.

حسینی در ادامه اعلام نمود: مثلا دانشجویی بازداشت می گردد بنا به هر دلیل درست و یا نادرست، شما خواهید دید که این گروه آغاز به پیگیری های عریان و پوپولیستی می نمایند و بعد پز آن را به بقیه اعضا شورای صنفی دانشجویان می دهند که ما بودیم کار کردیم و شما هیچ کاری نکردید. درحالی که وقتی می پرسیم نتیجه پیگیری چی شد، آغاز به فرافکنی می نمایند. این قشر که از شعار های زیبا همچون عدالت، آزادی بیان، اتحاد شورا های صنفی استفاده می نماید، ولی در عمل حتی به یکی از آن ها پای بند نخواهد بود.

دبیر کل شورای صنفی مناطق 8 و 9 کشور با اشاره به پشت پرده شورای صنفی کشور توضیح داد: کانال شورای صنفی دانشجویان کشور به این منظور در گذشته شکل گرفته بود تا صدای شورا های صنفی دانشجویان شهر هایی که رسانه قوی ندارند در کشور باشد؛ اما امروز می بینیم که خبر ها متعلق به چند دانشگاه محدود می گردد و وقتی اخباری از دانشگاه های دیگر برای ادمین های کانال ارسال می گردد با فیلتر های بسیار سخت آن را می پذیرند و جالب تر آنکه این کانال توسط بخشی از همان گروهی که قبلا درباره رفتارشان گفتم اداره می گردد که در این کانال شما هرچیزی می بینید جز دغدغه های صنف دانشجو! احساس می کنیم که این کانال تلگرامی، کانال شورای صنفی کشور نیست، بلکه خبرگزاری اوین هست.

وی در ادامه گفت: متاسفانه بعضی از ادمین های این کانال افرادی هستند که نه تنها دوره مسئولیت آن ها در شورای صنفی خیلی وقت است، به اتمام رسیده بلکه حتی دانشجو نیستند.

حسینی اظهار کرد: جهت تحریریه این کانال بنا به یک مرامنامه باید هر شش ماه یک بار انتخابات اش انجام می شد (البته از نظر بنده مرامنامه کاملا بی اعتبار هست)، اما تا به امروز غریب به یک سال و چند ماه می گذرد که ادمین های مثلا عدالت طلب به انتخابات تن نمی دهند و هر بار بهانه ای برای تاخیر این امر می آورند.

دبیر کل شورای صنفی مناطق 8 و 9 کشور در ادامه یادآور شد: در نتیجه از همین جا اعلام می کنیم که پیغام های این کانال را پس از زمان اتمام دوره قانونی این افراد که مربوط به یکسال پیش است تا به امروز را به هیچ عنوان تایید نمی کنیم و این کانال تا مادامی که همین وضع باشد از نظر ما بی اعتبار است.

وی اضافه کرد: دانشجو بدانند که شورای صنفی دانشجویان اهدافی عالی تر از آنچه این گروه محدود در این کانال نشان می دهد را دنبال می نماید. امروز دغدغه اصلی دانشجویان غذایی هست که گران شد و صدایی از همین گروه که رسانه این شورا دستشان بود بیرون نیامد. امروز دغدغه دانشجو استاد محوری صرف است که حتی در یک دوسال اخیر این رسانه هیچ اقدامی در این رابطه ننموده است.

حسینی تاکید نمود: در اتفاقات اخیر که متاسفانه بعضی دانشجویان دستگیر شده اند اسامی این افراد در کانال شورای صنفی کشور مطرح شد. جالب این است که خانواده های این افراد عدم رضایت به انتشار تصاویر فرزندان خود و استفاده از فرزندان این افراد برای سیاسی بازی بعضی جریان ها را به دبیر شورای صنفی دانشگاه مربوط خاطرنشان نموده اند، ولی باز هم می بینیم که عده ای باز برای همان اهداف خود آغاز به انتشار می نمایند.

دبیر کل شورای صنفی مناطق 8 و 9 کشور اعلام نمود: متاسفانه درد آنجا به اوج می رسد که شما می بینید که این گروه خاص فقط در شرایط بحران در کشور فعال می شوند و دایه عزیز تر از مادر می شوند و برای محکومین دانشجو آغاز به ریختن اشک تمساح می نمایند.

وی در ادامه اضافه کرد: و سوال این است چرا در خصوص فقر بعضی دانشجویان که تعدادشان روز به روز بیشتر می گردد این قدر فعالانه پیگیری نمی کنید؟ چرا برای ظلم های آموزشی این سیستم معیوب آموزشی این قدر فعالانه پیگیری نمی کنید؟ ما نمی گوییم که برای دانشجویانی که دستگیر شده اند پیگیری نگردد حرف ما این است که باید در روندی اصولی و قانونی پیگیری گردد و نباید جاهلانه هم نوا با اپوزیسیون های نظام بشویم چرا که ما شورای صنفی دانشجویان دانشگاه های کشور جمهوری اسلامی ایران هستیم که با قبول اصل قانون اساسی و اصل ولایت فقیه در انتخابات این شورا شرکت نموده و انتخاب شده ایم و ما علی رغم نقدها تند و مطالبات به حق دانشجو خود را درون نظام تعریف می کنیم نه اپوزیسیون نظام.

حسینی خاطر نشان کرد: ما از همه دانشجویان و شورا های صنفی دانشجویان خواستار آن هستیم که مطالبات صنفی را صنفی نگه دارند و نگذارند ابزار سیاسی گردد.

دبیر کل شورای صنفی مناطق 8 و 9 کشور با اشاره به شعار های مطرح شده این افراد اعلام نمود: این افراد مدام از اتحاد می گویند و از عدالت محوری و آزادی بیان و شعار های زیبای این چنینی همان طور که گفتم این شعار هایی که فطرتا همه ما به آن اقبال داریم شده ابزاری برای پوشش دادن کار های این گروه در شورای صنفی دانشجویان است.

وی گفت: بنده حاضرم در مناظره ای حضوری و منطقی با همین جریان با حضور رسانه ها گذاشته گردد تا اثبات کنم که این افراد عاملین اصلی برهم خوردن اتحاد و عدم تحقق عدالت و بستن دهان دانشجو ها و منفعل شدن شورا های صنفی در نقش آفرینی کشوری شده اند.

حسینی با اشاره به مثالی در این رابطه توضیح داد: در گروهی که فعالین صنفی کشور هستند بار ها این اتفاق را مشاهده نموده ایم که اگر کسی نظری مخالف با همین گروه خاص داده است، طوری با او برخورد قهری نموده اند که فرد را به سکوت محکوم نموده اند و آن فرد دیگر جرات صحبت در این گروه را نداشته است این افراد هنوز مفهوم جنبش دانشجویی را نفهمیده اند. میدان برای افراد جدید را کاملا بسته اند.

دبیر کل شورای صنفی مناطق 8 و 9 کشور تاکید نمود: ما حرفمان با این افراد این است که شما با هر تفکر در شورای صنفی ورود کردید و چندسالی جریان صنفی کشور دستتان بود اگر واقعا قائل به دموکراسی هستید چرا جرات ندارید خود را در انتخابات تحریریه به رای به گذارید تا نتیجه عملکرد خود را ببینید؟ چرا اجازه ورود تفکر های متنوع را در شورای صنفی دانشجویان که باید نماینده تمام اقشار دانشجو باشد را نمی دهید؟ شما که با رفتار خود نشان داده اید هر تفکری که همسوی شما نباشد را محکوم به سکوت می کنید و تحمل انتقاد را ندارید چرا نمی روید و اجازه نمی دهید که جنبش دانشجویی به دست دانشجویان بیافتد. شما که خیلی وقت است فارغ التحصیل شده اید و دانشجو نیستید پس به چه حقی به خود اجازه می دهید که برای دانشجو تصمیم بگیرید؟

وی گفت: جنبش دانشجویی احتیاج به خون تازه دارد و در شورای صنفی خون کهنه فاسد شده باعث شده است که جسم شورا بی رمق تر از گذشته باشد و روز به روز به انزوای بیشتر آن پیش می رویم نه به خاطر عوامل خارج از شورا بلکه به دلیل تفکر بسته همین افراد است.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6529

به "مطالبات صنفی دانشجویان نباید ابزار سیاسی بعضی از اعضای شورای صنفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالبات صنفی دانشجویان نباید ابزار سیاسی بعضی از اعضای شورای صنفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید