معضل نخاله های ساختمانی هنوز در مناطق زلزله زده کرمانشاه پابرجا است

به گزارش بانیما، با گذشت بیش از 1.5 سال از زلزله کرمانشاه، هنوز بعضی شهرستان های مناطق زلزله زده با معضل نخاله های ساختمانی روبرو اند و اگرچه مراکزی برای دپو نخاله های ساختمانی در نظر گرفته شده، اما هنوز هم بعضی افراد نخاله های ساختمانی خود را به صورت غیرمجاز کنار جاده ها رها می نمایند.

معضل نخاله های ساختمانی هنوز در مناطق زلزله زده کرمانشاه پابرجا است

به گزارش خبرنگاران، سرپل ذهاب به عنوان اصلی ترین شهرستان زلزله زده بیشترین حجم نخاله های ساختمانی را دارد که هنوز آنطور که باید مدیریت نشده است.

دپو نخاله های ساختمانی علاوه بر آلودگی منظر شهری، مسائل بهداشتی را نیز به همراه دارد. دپو نخاله های ساختمانی در این مناطق می تواند منشأ تکثیر و ازدیاد انواع حشرات و حیوانات جونده باشد که عوامل اصلی بیماری هایی مانند سالک و… هستند.

شهرام مظفری زاده ر ئیس اداره محیط زیست سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران منطقه کرمانشاه، در این خصوص اظهار کرد: متأسفانه رها کردن نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده ها، مراتع و… هنوز ادامه دارد و به صورت غیرمجاز انجام می گردد و پاکسازی های مستمری که با همکاری بنیاد مسکن و راه و شهرسازی انجام می گردد را بی فایده می نماید.

وی تاکید نمود: معضل دیگر ما کامیون های حمل بتن هستند که پسماندهای خود را در حاشیه جاده ها تخلیه می نمایند.

مظفری زاده با بیان اینکه یک محل برای نخاله های ساختمانی شهر سرپل ذهاب و حدود 30 محل نیز برای روستاهای شهرستان در نظر گرفته شده، گفت: میزان قابل توجهی نخاله در این مناطق دپو شده که نیازمند بازیافت است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود شرکت بازیافت برای بازیافت این نخاله ها پای کار بیاید، گفت: هنوز اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3975

به "معضل نخاله های ساختمانی هنوز در مناطق زلزله زده کرمانشاه پابرجا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معضل نخاله های ساختمانی هنوز در مناطق زلزله زده کرمانشاه پابرجا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید