نقش آفرینی مجتمع بندری پارس در مدیریت زنجیره تامین کالا و توسعه تجارت

به گزارش بانیما، مدیر بنادر و پایانه های دریایی سازمان منطقه ویژه مالی انرژی پارس گفت: وجود مجتمع های بزرگ پالایشگاهی و پتروشیمی و نقش برجسته مجتمع بندری پارس در زمینه صادرات و واردات کالا این بندر را به یکی از مراکز مهم مدیریت زنجیره تامین کالا و توسعه تجارت کشور تبدیل نموده است.

نقش آفرینی مجتمع بندری پارس در مدیریت زنجیره تامین کالا و توسعه تجارت

به گزارش شانا به نقل از منطقه ویژه پارس، علی معصومی با اشاره به ظرفیت بندر خدماتی پارس به منظور صادرات و واردات کالا توضیح داد: بندرگاه جامع پارس با وسعت 100 هکتار مهمترین زیر ساخت در حوزه سیستم ترابری بین المللی کالا و محصولات در منطقه ویژه مالی انرژی پارس با هدف بارگیری کالاهای صادراتی و تخلیه بارهای وارداتی توسط کشتی ها از جمله صادرات محصولات پتروشیمی، میعانات گازی و گوگرد و همچنین پشتیبانی خدمات و تسهیلات دریایی و امکانات مورد احتیاج سکوها ایجاد شده است.

وی توضیح داد: مجتمع بندری پارس در منطقه ویژه با دارا بودن دو حوضچه خدماتی و پتروشیمی، 25 پست اسکله با عمق آبخور حداقل 11 وحداکثر 20 متر توان پذیرش کشتی هایی با ظرفیت 80 هزار تن را داراست.

مدیر بنادر و پایانه های دریایی سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به اینکه حوضچه شماره یک مجتمع بندری پارس دارای 10 پست، اسکله و حوضچه شماره دو با 15 پست اسکله با ظرفیت اسمی 40 میلیون تن در سال یکی از بزرگترین بنادر صنعتی خلیج فارس است، اضافه نمود: به دلیل نزدیکی به مجتمع های پالایشگاهی و پتروشیمی و همچنین صنایع پایین دستی به عنوان یکی از ظرفیت های مهم صادرات و واردات کالا از این منطقه مهم و راهبردی یاد می گردد.

معصومی توضیح داد: خوشبختانه با تمهیدهای اندیشیده شده در یک سال گذشته بارگیری گوگرد در مجتمع بندری پارس بدون حادثه بوده است.

وی وجود ترمینال کانتینری، انبارهای روباز و سرپوشیده برای نگهداری کالا، اسکله اختصاصی شناورهای عملیاتی و تدارکاتی، اسکله اختصاصی به منظور پهلوگیری شناورهای نفتی و سوخت رسان، RMG جهت تخلیه و بارگیری کانتینر را از دیگر امکانات مجتمع بندری پارس بر شمرد و گفت: این بندر اختصاصی نفت است و عمده فعالیت های این بندر در زمینه واردات تجهیزات مورد احتیاج صنعت نفت و صادرات کالاهای نفتی و غیر نفتی است.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15432

به "نقش آفرینی مجتمع بندری پارس در مدیریت زنجیره تامین کالا و توسعه تجارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش آفرینی مجتمع بندری پارس در مدیریت زنجیره تامین کالا و توسعه تجارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید