والدین کشمیری از فرستادن فرزندانشان به مدرسه خودداری کردند

به گزارش بانیما، امروز (دوشنبه) با بازگشایی مدارس شهر اصلی کشمیر هند، بسیاری از کلاس ها خالی بودند زیرا والدین دانش آموزان به دلیل واهمه از تشدید آشوب ها در این منطقه، از فرستادن فرزندان خود به مدرسه اجتناب کردند.

والدین کشمیری از فرستادن فرزندانشان به مدرسه خودداری کردند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، با کاهش سخت گیری های نیروهای دولتی جهت جلوگیری از وقوع تظاهرات گسترده به عنوان نشانه ای از بازگشت وضعیت عادی به منطقه غالباً مسلمان نشین جامو و کشمیر، مقرر شد امروز (دوشنبه) حدود 190 مدرسه در شهر سرینگر بازگشایی شوند.

والدین کشمیری می گویند فرزندانشان تا زمانی که ابزارهای ارتباطی مجددا برقرار شوند، در خانه خواهند ماند.

گلزار احمد، پدر دو کودک که در یکی از مدارس بخش باتالامو، از محل های وقوع تظاهرات در این شهر درس می خوانند، می گوید: چگونه می توانیم جان بچه هامان را به خطر بیندازیم؟ نیروها طی دو هفته گذشته، بچه ها خردسالی را دستگیر نموده اند و بسیاری از بچه ها نیز طی درگیری ها مجروح شدند.

وی درخصوص بازگشت بچه ها به مدرسه می گوید: جای بچه ها ما در خانه امن است. اگر آن ها به مدرسه بروند، چه کسی امنیت آن ها را تضمین می نماید؟

تظاهرات روزهای اخیر کشمیر پس از آن صورت گرفت که نارندرا مودی، نخست وزیر هند، پنجم ماه اوت اقدام به لغو وضعیت ویژه کشمیر کرد.

منتقدان می گویند اقدام مذکور باعث خواهد شد تا بسیاری از کشمیری ها حس بیگانگی نمایند و بر آتش طغیان 30 ساله در این منطقه که پاکستان هم ادعای حکمرانی بر آن را دارد، افزوده گردد.

چند روز پیش، ساکنان سرینگر، اصلی ترین بستر طغیان جدایی خواستار اقدام به پرتاب سنگ و درگیری با نیروهای پلیس کردند. به گفته دو مقام ارشد و دیگر شاهدان، چندین نفر طی این درگیری زخمی شدند.

طبق اعلام خبرنگاران رویترز، کلاس های مدارس این شهر امروز (دوشنبه) بسیار کم جمعیت و کلاس های بسیاری از مدارس نیز خالی بود. ورودی بسیاری از مدارس نیز قفل شده بود.

یکی از معلمان می گوید: دانش آموزان در این وضعیت بی ثبات چگونه سر کلاس بیایند؟ دولت این بچه ها خردسال را گوشت دم توپ می نماید. این معلم معتقد است که مدارس تا زمان عادی شدن وضعیت، باید بسته بماند.

تصمیم دولت هند درخصوص کشمیر، منجر به اوج دریافت تنش های مرزی با پاکستان شده است.

در تازه ترین این حوادث، وزارت خارجه پاکستان از کشته شدن دو غیر نظامی توسط پلیس هند در کشمیر پاکستان خبر داده است. این وزارتخانه اعلام نمود که معاون کمیساریای هند در اسلام آباد، جهت اعلام اعتراض پاکستان فراخوانده شده است.

طبق بیانیه این وزارتخانه، نقض های آتش بس توسط هند، تهدیدی علیه امنیت و صلح منطقه قلمداد می گردد و می تواند منجر به سوءتفاهمی استراتژیک گردد.

هند در این خصوص واکنشی نداده است. این کشور، پیش تر پاکستان را متهم به کوشش برای افزایش تنش جهت جلب توجه جامعه جهانی نموده بود.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4744

به "والدین کشمیری از فرستادن فرزندانشان به مدرسه خودداری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والدین کشمیری از فرستادن فرزندانشان به مدرسه خودداری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید