واکنش عمران خان به لغو وضعیت خودمختاری جامو و کشمیر

به گزارش بانیما، نخست وزیر پاکستان در واکنش به لغو وضعیت خودمختاری جامو و کشمیر توسط دولت هند، این اقدام را نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت خواند.

واکنش عمران خان به لغو وضعیت خودمختاری جامو و کشمیر

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه ای خبرنگاران، لغو وضعیت خودمختاری جامو و کشمیر توسط دولت هند، واکنش نخست وزیر پاکستان را به دنبال داشت.

نخست وزیر پاکستان در بیانیه ای با انتقاد از این اقدام دولت هند، آن را نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت خواند و تاکید نمود که این موضوع موجب تنش بیشتر در روابط 2 کشور خواهد شد.

عمران خان همچنین امروز در گفت وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه گفت که این اقدام غیرقانونی هند پیامدهای جدی برای امنیت و صلح منطقه دارد.

دولت هند امروز گفت وضعیت ویژه منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر را لغو می نماید. آمیت شاه وزیر کشور هند که در مجلس این کشور صحبت می کرد، گفت این ایالت که تاکنون خودمختار بوده، قرار است به دو منطقه به نام های جامو و کشمیر با مجلس محلی و لداک بدون مجلس محلی، تقسیم گردد.

عارف علوی رییس جمهور پاکستان نیز در توئیتی در واکنش به اقدام هند گفت که پاکستان بر حل مسالمت آمیز این موضوع بر اساس خواست مردم کشمیر پافشاری و از آن حمایت می نماید و پاکستان همواره در کنار مردم کشمیر است.

محمد فیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز گفت کشمیر سرزمین مورد مناقشه است و اقدام یک جانبه هند نمی تواند خودمختاری این منطقه را لغو کند.

وی اضافه نمود: کشمیر طبق قوانین بین المللی منطقه مورد مناقشه است بنابراین پاکستان و کشمیری ها لغو خودمختاری این سرزمین را نمی پذیرند.

پس از اعلام این خبر توسط آمیت شاه، جو مجلس هند متشنج شد و بسیاری از نمایندگان معارض دولت با صدای بلند آغاز به اعتراض کردند.

ایالت جامو و کشمیر، بخش تحت کنترل هند، از منطقه بزرگتر کشمیر است که میان هند، پاکستان و چین مورد مناقشه قرار گرفته است.

ر

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4071

به "واکنش عمران خان به لغو وضعیت خودمختاری جامو و کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش عمران خان به لغو وضعیت خودمختاری جامو و کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید