پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز در تلاش براى مهار کرونا ویروس هستند

به گزارش بانیما، پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز از طریق انجام یکسرى تحقیقات روى ساختار بیوانفورماتیکى، در تلاش براى مهار کرونا ویروس با پیدا کردن ترکیب دارویى جدید هستند.

پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز در تلاش براى مهار کرونا ویروس هستند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز در راستاى مهار کرونا در حال انجام تحقیقاتى روى ساختار بیوانفورماتیکى آن، به منظور پیدا کردن ترکیب دارویى جدیدى هستند.

در این پژوهش تلاش شده تا با استفاده از روش بیوانفورماتیک و از میان دارو های متعدد موجود در درمان بیماری های ویروسی یا برخی بیماری های دیگر و بر اساس مطالعه ساختار-عمل، دارو یا دارو هایی شناسایی شوند.

این پژوهشگران در این پژوهش، ساختار پروتئاز ویروس کرونا کووید 19 که اخیراً به کمک کریستالوگرافی اشعه ایکس معین شده، از وب سایت داده های پروتئینی دانلود و با ساختار سارس مقایسه کرده اند. این مطالعه اولیه نشان داده که ساختار پروتئاز کووید 19 با ساختار سارس تفاوت ساختاری دارد، لذا دارو های مؤثر روی این دو گونه ویروس احتمالاً متفاوت باشند.

محمدرضا دایر، عضوهیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در این باره مى گوید: دارو یا دارو هایی که قدرت اتصال به جایگاه فعال آنزیمی دارند می توانند به عنوان مهارکننده احتمالی آنزیم پروتئاز کووید 19 در نظر گرفته شوند تا پس از بررسی کلینیکی میزان مؤثر بودن آن ها مورد ارزشیابی قرار گیرد.

این عضوهیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ابراز مى کند: در حال بررسى میزان اثرگذارى این مهارکننده ها رو کرونا ویروس هستیم تا میزان تکثیر آن نیز معین شود.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8607

به "پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز در تلاش براى مهار کرونا ویروس هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز در تلاش براى مهار کرونا ویروس هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید