کارت بانکی میر روسیه به ترکیه رسید

به گزارش بانیما، مسکو - خبرنگاران - رئیس اداره بازاریابی سیستم پرداخت های اقتصادی روسیه بیان کرد که با مشارکت یک بانک بزرگ در ترکیه، از این پس کارت های بانکی روسیه با عنوان میر در این کشور قابل استفاده است.

کارت بانکی میر روسیه به ترکیه رسید

ناتالیا نووشینسکایا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار داشت: در عابربانک های ایش بانکاسی ترکیه از کارت تجاری میر می توان استفاده کرد.

به گفته این مقام سیستم پرداخت های ملی روسیه، در 6 هزار و 500 عابربانک ایش بانکاسی ترکیه و حدود 10 هزار فروشگاه اینترنتی و بیش از 40 هزار مرکز تجاری می توان از کارت تجاری میر استفاده کرد.

وی اظهار داشت: این اقدام با توجه به شروع فصل گردشگری ترکیه، سفر گردشگران روس را راحت تر می نماید.

به گفته نووشینسکایا، دارندگان کارت تجاری میر می توانند در ترکیه، بلیت هواپیما خریداری نموده یا هزینه اقامت در هتل را بپردازند یا خرید نمایند و از عابربانک ها نیز مبلغ لازم را برداشت نمایند.

سیستم پرداخت های اقتصادی روسیه در سال 2014 پس از اینکه ویزا و مسترکارت از ارائه خدمات بانکی به شهروندان روس خودداری کردند بوجود آمد.

روسیه در دو سال اخیر کارت تجاری میر را برای ارائه خدمات به شهروندان روس راه اندازی کرد و از ماه جولای سال 2018، حقوق بگیران دولتی روس از این کارت برای دریافت حقوق خود استفاده می نمایند.

کارت بانکی میر در انتها سال 2018 سهم خود در بازار بانکی روسیه را به 24 درصد افزایش داده است در حالی که کارت های بانکی ویزا و مسترکارت بترتیب به 36 و39.5 درصد رسیده اند که کاهش قابل توجه داشته اند.

تاکنون در روسیه 53 میلیون کارت میر چاپ شده است و بر اساس توافق های موجود، این کارت روسی در کشورهای قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و بلاروس قابل پذیرش است.

بعضی مقام های روس در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران پیشنهاد نموده اند که شهروندان ایرانی بویژه تاجران نیز از کارت بانکی میر استفاده نمایند.

تا پیش از شروع تحریم های بانکی آمریکا علیه ایران، بسیاری امیدوار بودند که سیستم بانکی ایران و روسیه بزودی به یکدیگر متصل شوند و کارت های بانکی ایران در روسیه و میر روسیه در ایران قابل استفاده گردد اما همیشه مسائل فنی در اتصال سیستم های اقتصادی بانک های دو کشور دلیل تاخیر در اجرای این طرح عنوان می شد.

اروپام*391*1346**

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2628

به "کارت بانکی میر روسیه به ترکیه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت بانکی میر روسیه به ترکیه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید