کاهش دما تا 10 درجه در سواحل خزر و غرب کشور

به گزارش بانیما، کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه یکم شهریور در در سواحل خزر، شمال غرب کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی، دما 5 تا 10 درجه کاهش می یابد.

کاهش دما تا 10 درجه در سواحل خزر و غرب کشور

امیرحسین نقشینه در گفت وگو با فارس در تشریح آخرین شرایط جوی کشور بیان نمود: در دو روز آینده بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: روز شنبه یکم شهریور با نفوذ جریانات خنک شمالی در سواحل خزر، شمال غرب کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی، کاهش نسبی دما را داریم و این شرایط روز یکشنبه دوم شهریور در شمال شرق کشور پیش بینی می گردد.

کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه یکم شهریور نسبت به آدینه 31 مرداد، در مناطقی که ذکر شد، دما 5 تا 10 درجه کاهش می یابد و خنکی هوا تا انتها هفته آینده ماندگار است، بیشترین کاهش دما در غرب کشور، سواحل خزر و استان اردبیل خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: از شنبه تا دوشنبه سوم شهریور در استان های ساحلی شمالی بارش باران و وزش باد و در استان های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، همچنین ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد موقت پیش بینی می گردد و در این مدت دریای خزر مواج است.

وی گفت: در 5 روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بعضی نقاط استان های کرمان، هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان، افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای شنبه تا دوشنبه بارش ها در جنوب سیستان و بلوچستان تشدید می گردد و در این مدت دریای عمان مواج خواهد بود.

نقشینه اضافه کرد: امروز و فردا مرکز و شرق خلیج فارس مواج است و روز آدینه تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف با وزش باد پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 38 و 27 درجه خواهد بود.

کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان نمود: آسمان تهران امروز قسمتی ابری است، جهت باد جنوب شرقی و سرعت باد 14 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 11 درصد است.

نقشینه گفت: فردا اهواز با بیشینه دمای 45 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: فرارو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11465

به "کاهش دما تا 10 درجه در سواحل خزر و غرب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دما تا 10 درجه در سواحل خزر و غرب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید