کنث مک کنزی با رییس جمهور افغانستان دیدار کرد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، ژنرال کنث مک کنزی فرمانده تروریست های آمریکایی مستقر در منطقه (سنتکام) امروز شنبه در کابل با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد.

کنث مک کنزی با رییس جمهور افغانستان دیدار کرد

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، دفتر ریاست جمهوری افغانستان با صدور بیانیه ای در این خصوص گفت: اشرف غنی و ژنرال کنث مک کنزی در کابل پیرامون فرایند صلح افغانستان و اوضاع امنیتی این کشور به گفتگو پرداختند.

به گزارش الجزیره، فرمانده تروریست های آمریکایی مستقر در منطقه در این دیدار بدون اشاره به حضور نظامیان اشغالگر خارجی به عنوان منشأ ناامنی ها در افغانستان به ابراز نگرانی در خصوص تشدید خشونت ها در این کشور بسنده کرد!

این در حالیست که مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیروز جمعه گفت: اجلاس فرایند صلح افغانستان ماه آوریل در استانبول برگزار و در این راستا یک نماینده ویژه در امور این کشور مشخص خواهد شد.

گفتنی است که وزارت خارجه روسیه نیز سه شنبه هفته پیش گفت که کنفرانس صلح افغانستان قرار است 18 مارس (پنجشنبه، 28 اسفند ماه) در مسکو برگزار شود.

مذاکرات بین الافغانی از سپتامبر 2020 آغاز شد حال آنکه تا به امروز راه به جایی نبرده و خشونت ها نیز به واسطه عدم تمایل نیروهای بیگانه و اشغالگر برای خروج از این کشور، افزایش یافته است.

در سال 2020، شمار تلفات غیرنظامیان در درگیریهای افغانستان، 8 هزار و 820 نفر بود که در مقایسه با 2019، کاهشی 15 درصدی را تجربه کرد. اما نکته نگران کننده، تغییر فرایند تلفات و صعودی شدن بی سابقه آن در سه ماهه پایانی 2020 است که با آغاز مذاکرات بین الافغانی مصادف شده است.

در حالی که از دو هفته پیش بار دیگر مذاکره میان طالبان و کابل بعد از چند هفته بلاتکلیفی از سر گرفته شد؛ سازمان ملل طرفین را به آتش بس فراخواند؛ اقدامی که طالبان نظر مساعدی نسبت به پذیرش آن ندارد.

توافقنامه آمریکا و طالبان نیز در دهم اسفند سال گذشته به امضا رسید. بر اساس این سند که در دوحه امضا شد، طالبان باید حملات به نیروهای آمریکایی را متوقف کند، سطح خشونت ها را به شدت کاهش دهد و گفتگوهای صلح با دولت افغانستان را پیش ببرد.

آمریکا نیز در مقابل به اساس این سند تعهد داده بود که به تدریج از شمار نیروهایش در افغانستان بکاهد و تا می 2021 آنها را کاملاً خارج کند؛ تعهدی که تلاش های اخیر واشنگتن نشان می دهد مانند دیگر وعده های این کشور نقض خواهد شد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14971

به "کنث مک کنزی با رییس جمهور افغانستان دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنث مک کنزی با رییس جمهور افغانستان دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید