گزینه جانشینی ترزا می: برای برگزیت بدون توافق هم باید آماده باشیم

به گزارش بانیما، وزیر پیشین برگزیت گفت که اگرچه ترجیح می دهد برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا توافقی صورت بگیرد اما لندن باید برای خروج بدون توافق هم آمادگی داشته باشد.

گزینه جانشینی ترزا می: برای برگزیت بدون توافق هم باید آماده باشیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دومنیک راب وزیر پیشین برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) که نامزد احتمالی رهبری حزب محافظه کار نیز می باشد، گفت که کشورش باید برای خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق آمادگی داشته باشد.

وی امروز یکشنبه در این مورد به شبکه خبری بی.بی. سی، گفت: بریتانیا باید برای اینکه روز 31 اکتبر (9 آبان ماه) اتحادیه اروپا بدون توافق ترک کند، آمادگی داشته باشد. راب همچنین گفت که کشورش اگر دنبال مذاکره باشد، بر دیدگاه طرف مقابل تمرکز نخواهد داشت و مذاکره می نماید.

راب همچنین گفت که او ترجیح می دهد که کشورش با توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد اما نمی خواهد که زمان 31 اکتبر به تعویق بیافتد و گفت که اگر توافقی در زمینه برگزیت صورت نگیرد در این صورت بریتانیا از لحاظ قانونی باید حدود 14 میلیارد پوند (18 میلیارد دلار) از 39 میلیارد پوند طرح خروج را بپردازد.

بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی هایی روبرو شده و دارای مولفه های متعددی است.مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند.

قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به یک بار تعویق در این فرآیند منجر شد.

خودداری چندباره مجلس انگلستان از تصویب توافق های می با سران اتحادیه اروپا این تعویق را نیز در یاری به حصول توافق نهایی بی نتیجه کرد و نهایتا می چند روز پیش با موافقت مجلس رسما از اتحادیه اروپا خواست موعد خروج را تا تیر ماه به تعویق بیاندازند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3102

به "گزینه جانشینی ترزا می: برای برگزیت بدون توافق هم باید آماده باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه جانشینی ترزا می: برای برگزیت بدون توافق هم باید آماده باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید