رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات: تحول دیجیتال یک مسئله فناورانه نیست بلکه یک تغییر فرهنگی است

به گزارش بانیما، رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات در مجمع مدیران منابع انسانی قوای سه گانه تاکید نمود: با این تحولات، تغییر شگرفی در عملکرد سازمان ایجاد می گردد.

رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات: تحول دیجیتال یک مسئله فناورانه نیست بلکه یک تغییر فرهنگی است

به گزارش ، شاهین جعفر پور رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه مجمع مدیران توسعه منابع انسانی قوای سه گانه که به میزبانی وزارت ارتباطات در محل موزه پست برگزار گردید، با اشاره به طرح موضوع تغییر و تحول، گفت: تغییر می تواند حرکت رو به بهبود یا به سمت نقصان باشد اما درتعریف تحول، موضوع بهبودی و بهتربودن نهفته است.

وی با اشاره به تحول دیجیتال که در جامعه مطرح شده است، اضافه کرد: برای نخستین بار تحول دیجیتال در سال 2004 مطرح شد اما در سال های 2013 و 2014 مورد توجه نهاده شد و در 5 سال گذشته تغییرات و تاثیراتی که در این حوزه رخ داده ، حجم بسیار بالایی داشته است.

جعفر پور توضیح داد: این علائم نشان از بیدار شدن اژدهای خفته ای دارد که اثرات آن در تمام ابعاد زندگی انسان تعیین شده است.

وی با اشاره به حرکت از پارادایم حضور به پارادایم الکترونیکی در نهایت پارادایم دیجیتالی شدن، اضافه کرد: با این تحولات تغییر شگرفی در عملکرد یک سازمان یا یک کشور با انواع فناوری های نوین و رسانه های اجتماعی ایجاد می گردد و سبک زندگی ما را تغییر می دهد.

رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات به استفاده از فناوری های بلاکچین، بیگ دیتاها و اینترنت اشیا اشاره نمود و گفت: فقط در حوزه اینترنت اشیاهم اکنون 5 میلیارد و در آینده نزدیک بیش از 55 میلیارد اشیا و انسان به وسیله شبکه اینترنت به هم متصل می شوند که غیر قابل باور است.

وی اضافه کرد: آینده پژوهان نیز با این حجم و ابعاد تغییرات امکان تدوین نقشه راهی را ندارند و تعیین نیست که به کجا می رویم.

جعفر پور به موضوع محیط کار دیجیتال اشاره نمود و گفت: در این حوزه تعاریفی از گذشته در 4 عنوان اینترانت سازمانی، جعبه ابزارهایی از فناوری، رویکرد مستمر و برنامه ریزی و آرایش فیزیکی و فرهنگی وجود داشت.

وی پنج تعیینه شاخص محیط کار دیجیتال را قابلیت موبایلی، سادگی، همکاری و ارتباط اجتماعی و فضای باز و منعطف کاری بیان کرد و اضافه کرد: تحول دیجیتال یک مسئله فناورانه نیست بلکه یک تغییر فرهنگی است و بر اساس مطالعات صورت گرفته یک سوم چالش های این حوزه، چالش های فرهنگی و رفتاری است.

رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات در ادامه سخنان خود در این مجمع به اقدامات صورت گرفته در حوزه تحول دیجیتال در این وزارتخانه اشاره نمود و گفت: اقداماتی با عنوان بسط تحول دیجیتال در وزارت ارتباطات برای آشنا کردن مدیران ارشد، میانی و پایه وزارت ارتباطات و همچنین کارشناسان ستاد این وزارتخانه و بخش ICT با مبانی کاربردی تحول دیجیتال صورت گرفته است.

وی به اقدامات مرحله تعمیق تحول دیجیتال در وزارت ارتباطات و بخش ICT اشاره نمود و اضافه کرد: دوره رهبری دیجیتال برای مدیران جوان وزارت و بخش ICT طراحی و اجرا شد و همچنین دوره محیط کار دیجیتال برای مدیران منابع نیروی انسانی این وزارتخانه و بخش ICT برگزار گردیده است.

جعفر پور به برگزاری کارگاه های تخصصی توانمند سازی بانوان به عنوان یکی دیگر از اقدامات در این حوزه اشاره نمود و گفت: در فاز سوم و اجرایی این اقدامات، تسهیلاتی برای اشتغالزایی در این حوزه پرداخت شده است.

وی در انتها سخنان خود با اشاره به اینکه هنوز ما از تحول دیجیتال در جهان چیزی ندیده ایم، اضافه کرد: با برنامه هایی که در حوزه تحول و اقتصاد دیجیتال دیده شده است، زودتر از زمانی که به آن فکر می کنیم، به هدف ایران دیجیتال می رسیم.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2062

به "رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات: تحول دیجیتال یک مسئله فناورانه نیست بلکه یک تغییر فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات: تحول دیجیتال یک مسئله فناورانه نیست بلکه یک تغییر فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید