جانسون همچنان به دنبال تعلیق مجلس انگلیس

به گزارش بانیما، نخست وزیر بریتانیا گفته که او هنوز میخواهد تا به منظور پرداختن به یک دستور کار جدید، مجلس را به حالت تعلیق دربیاورد.

جانسون همچنان به دنبال تعلیق مجلس انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، روز سه شنبه (امروز) گفت که او همچنان میخواهد به منظور پرداختن به یک دستورجلسه قانونی جدید، مجلس را به حالت تعلیق دربیاورد، اما او این اطمینان را حاصل خواهد نمود که مطابق حکم اخیر دادگاه عالی این کار را انجام داده است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، پیش از این دیوان عالی انگلیس علیه طرح بوریس جانسون برای تعلیق چند هفته ای مجلس این کشور، رای داده بود.

رئیس دیوان عالی انگلیس (پادشاهی متحده) رای این دیوان در رابطه با تصمیم دولت بوریس جانسون برای تعلیق مجلس این کشور را قرائت کرد و تعلیق مجلس را اقدامی غیرقانونی خواند.

دیوان عالی انگلیس که از اول اکتبر 2009 رسما شروع به کار نموده، عالی ترین مرجع حقوقی در انگلستان، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز محسوب می گردد.

ششم شهریورماه بود که الیزابت دوم ملکه انگلیس درخواست جانسون برای تعلیق پنج هفته ای مجلس این کشور تا 14 اکتبر (22 مهر) را تأیید نموده بود.

این اقدام، راه را برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق دو طرف درباره برگزیت باز می گذاشت چرا که در این صورت قانونگذاران انگلیسی برای تصویب هرگونه مصوبه که دولت جانسون را از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا بازمی داشت، زمان کافی نداشتند.

31 اکتبر (9 آبان 1398) مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق فرا خواهد رسید و جانسون تأکید نموده که تا این زمان، کشورش را از اتحادیه اروپا با توافق و یا بدون توافق خارج خواهد نمود.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4860

به "جانسون همچنان به دنبال تعلیق مجلس انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون همچنان به دنبال تعلیق مجلس انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید